Jeśli chcesz zacząć ćwiczyć, ale nie możesz znaleźć odpowiedniego momentu na rozpoczęcie – oto kilka narzędzi i wskazówek dla Ciebie! Nie musisz czekać na początek nowego roku, aby zacząć dbać o swoje zdrowie. W rzeczywistości najlepszym czasem na podjęcie działań w celu pozytywnej zmiany w życiu jest chwila obecna! Zastanów się nad tym. Możesz planować przyszłość – ale jeśli nie podejmiesz działań w teraźniejszości, plany te nigdy się nie rozpoczną. Dobra wiadomość jest taka, że ​​rozpoczęcie nie musi być przytłaczające – możesz podzielić je na praktyczne działania.

Oto jak zacząć już teraz

Jeśli boisz się zacząć pracować nad osiągnięciem swoich celów fitness lub nie widzisz drogi naprzód, oto kilka kroków, które należy podjąć, aby przezwyciężyć lęk przed startem. Nie czekaj na idealny moment. Wielu z nas uważa, że ​​jesteśmy zbyt zajęci, aby zmienić złe nawyki i zacząć tworzyć zdrowsze. Odkładamy dbanie o siebie, dopóki nie będziemy mieć więcej czasu, mniejszej presji w pracy lub mniej zobowiązań. Nie musisz czekać na idealny moment, aby zacząć dokonywać zdrowych wyborów. Zdobądź motywację, dokonując jednej małej zmiany i zobacz, jaką to robi różnicę! Wątpienie może być jedną z największych barier w rozpoczynaniu lub wznawianiu fitnessowej podróży. Jeśli próbowałeś już wcześniej i doświadczyłeś niepowodzenia, możesz czuć się, jakbyś poniósł porażkę. Pierwszą rzeczą, o której musisz pamiętać, jest to, że nie zawiodłeś! Fitness to podróż z wieloma zwrotami akcji. Ćwiczenie wdzięczności może pomóc ci przezwyciężyć wszelkie wątpliwości i skupić się na pozytywnych działaniach, które możesz teraz podjąć

Zaplanuj nowe nawyki

Po podjęciu decyzji o rozpoczęciu podróży związanej ze zdrowiem i kondycją fizyczną poświęć czas na zaplanowanie działań. Zacznij od wprowadzenia jednej małej zmiany na raz, aby stworzyć nowe zdrowe nawyki – zapewni to, że wprowadzisz zrównoważone zmiany w swoim stylu życia. Pamiętaj, że bycie zdrowym to styl życia na dłuższą metę – nie jest to szybkie rozwiązanie. Na przykład możesz skupić się na poprawie snu, odkładając telefon na pół godziny przed snem. Lepszy sen pomoże ci poczuć się lepiej każdego dnia, a sen jest niezbędny do regeneracji po treningu!

Ustanowić cel

Cel, do którego dążysz, jest ważny, abyś mógł mierzyć swoje postępy. Ustanawianie zdrowych celów, które są realistyczne i możliwe do osiągnięcia, może pomóc w ustaleniu długoterminowych zdrowych nawyków. Po ustaleniu celów fitness podziel je na mniejsze, które możesz szybko osiągnąć. Dzięki temu będziesz zmotywowany, gdy zobaczysz, że robisz postępy w kierunku większego celu – zrobienie jednego małego kroku jest najlepszym sposobem na osiągnięcie dużych celów fitness!


Spójność daje rezultaty

Możesz ćwiczyć na siłowni lub w domu, aby uzyskać wyniki – najważniejsze jest to, że trenujesz konsekwentnie! Kiedy zobowiązujesz się ćwiczyć dwa do trzech razy w tygodniu i uczynić to częścią swojego stylu życia, na pewno możesz oczekiwać wyników! Nagradzaj się dniami odpoczynku. Odpoczynek jest istotną częścią treningu – w rzeczywistości dni odpoczynku są tak samo ważne jak treningi! Podczas wykonywania programu treningowego pamiętaj o uwzględnieniu co najmniej jednego dnia pełnego odpoczynku każdego tygodnia, aby umożliwić ciału regenerację. Pomoże to utrzymać motywację do kontynuowania treningu po rozpoczęciu.

Planuj posiłki

Gdy jesteś zajęty i poza domem – szczególnie w okresie wakacyjnym – trudniej jest jeść zdrowo przy każdym posiłku. Wybór pożywnego jedzenia może pomóc przyspieszyć wyniki treningu, a także zyskać więcej energii – więc od czego zacząć? Najlepszym miejscem do rozpoczęcia zdrowego odżywiania jest nauczenie się, jakie produkty są najlepsze, i rozpoczęcie od ustanowienia prostych nawyków zdrowego odżywiania, aby włączyć zdrowe jedzenie do swojego stylu życia. Przygotuj zestaw narzędzi na trudne dni. Podczas podróży fitness możesz spodziewać się trudności. Jeśli stracisz motywację do ćwiczeń, możesz spróbować nowego stylu treningu, aby znaleźć coś, co naprawdę kochasz! Spróbuj wziąć lekcję lub po prostu połączyć ją z innym stylem treningu. Są też chwile, w których możesz polubić trening, ale nadal przestrzegać dyscypliny, abyś zmierzał do osiągnięcia swoich celów. Jeśli jednym z powodów, dla których jeszcze nie zacząłeś, jest to, że boisz się szybko utracić motywację, zaplanuj z wyprzedzeniem, aby temu zapobiec! Znajdź motywujące cytaty, które Cię zainspirują i przypomną Ci, dlaczego zaczynasz. Świetna lista ćwiczeń może również pomóc przetrwać ciężkie dni. Może to być motywujący trener, muzyka albo ktoś z kim trenujesz.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *